Sidor

söndag 15 april 2012

Efter-träning-feeling.

Goda kvällen!

Puh. Precis hemkommen från (ännu) ett svinjobbigt och roligt träningspass. Tränarna för dagen utgjordes av all-in och nosh redstripes, vilka gjorde ett finfint jobb när det kommer till att blanda styrka och åkning! Tack och bock! Slutet var dock fruktansvärt, innehållandes ett så kallat pain train. Ja, du hör ju - bara namnet skvallrar om dess innehåll...

Pain train går ut på att åkarna skejtar i en helt vanligt pace line, dvs i en linje (med en armlängds avstånd till personen framför). På visselpipans order går sedan varje åkare ner i en position som kallas squating, samma position som när en sitter på toaletten skulle man kunna säga. Fruktansvärt jobbigt som sagt, men väldigt väldigt bra. (mot slutet blev det helt varmt på innerlåren & jag fick därför för mig att jag hade kissat på mig! Puh... så var inte fallet!).

Jag vet inte hur ni laddar ner efter träning, men ibland får jag för mig att en så kallad protein-shake is the shit. Idag är en sådan dag. bör intagas inom tjugo minuter efter träning, säger den som vet.





Men, jag är inte den som är den. Den sedvanliga efter-träning-pizzan kommer att förgylla även denna afton. Ser även fram emot morgondagens spår i form av träningsvärk.
himla fin känsla, ändå.


OCH! Grymt jobbat idag finingar!

/musslan.

3 kommentarer:

Mad Fish sa...

Ni kommer att märka med tiden vem det är som gjort träningsuppläggen. Idag var det Honey, det är förmodligen därför låren mår som de gör :) Nästa vecka är det min träningsvecka, då kommer det bara vara mys och häng och göttigheter. Ungefär.

Totta sa...

Haha varför tror jag dej inte Fisken???

musslan sa...

:D mer lårvärk till folket! ingen som helst träningsvärk idag. besvikelsen!!