Sidor

lördag 14 april 2012

derbyliv.

På tal om derby. I skolan häromdagen hörde jag till min förtjusning ett gäng tjejer samtala, något mer inlevelsefullt än den vanliga svensson, derby. Ena tjejen försökte ivrigt besvara frågan;
"men, vad gör en jammer?!"

Jag log lite. Försökte hänga med i samtalet på avstånd. Fick frågande blickar från det egna grupparbetet.

Till den stora besvikelsen, när jag några minuter senare går förbi deras bord, hör jag en annan tjej prata om FN-sanktioner och sparpaket. Vilket nedköp. Men derby då?! Ni ska ju prata om derby! sa jag inte. Men jag tänkte. Högt.
(Hade jag kanske misstagit mig?)

För det är verkligen så i början. Du hör, ser, känner, upplever, drömmer om detta fenomen tjugofyrasju. Går det över? Avtar något? Eller ökar det rentav, med tiden?
Besvara gärna frågan, du veteran där ute!

/musslan.

Inga kommentarer: