Sidor

lördag 14 april 2012

Meet Evil de Nets


Namn:
Evil de Nets

Bakgrund: Jag är född och uppvuxen i Göteborg. Läste musikprogrammet på Hvitfeldtska gymnasiet men insåg vid mitten av andra ring att musiken inte var det största intresset längre. I stället så kom Burlesque in och tog dess ställe och sedan dess har jag varit hopplöst förälskad. Efter gymnasiet så läste jag till Makeupartist och har jobbat runt på diverse ställen. För tillfället så jobbar jag i butik och driver eget företag, och när jag inte jobbar eller rullar så tränar jag pole fitness (lovie lovie!) och pilates.

Min favoritdel av roller derby är: Rullandet och alla fantastiska kvinnor i laget.

Planer för framtiden: Träna, träna, träna! (Harder, better faster, stronger - grejen tänkte jag)

Råd till andra freshies: Jag är själv fortfarande så pass ny... Så jag kan nog bara mest tipsa om att verkligen våga fråga “de gamla” spelarna om man undrar något. Alla är så himla fina och hjälpsamma så man kan få superbra hjälp om man bara frågar.

Jag hittade till Roller derby genom: Först så läste jag en artikel om det i GP och tyckte att det lät himla häftigt. Så jag gick in på hemsidan och läste på om det men var för feg för att ta kontakt. Men så när jag en sommardag vandrade genom slottskogen så swischade några brudar på skates förbi varav en (som jag senare skulle lära känna som Mad Fish) utbrister: “Hon ser lite speciell ut, henne tar vi!”. Sedan stod jag med en flyer i handen och var bara tvungen att åka på en try out. Men pga att min höst 2011 bestod av 100% jobb och 50-75% studier så fanns det inte så mycket tid till Roller Derby då... Men så när utbildningen var över så var det fritt fram!

1 kommentar:

Mad Fish sa...

Åh, det är så himla fint att det var jag som haffade dig! Jag är sjukt nöjd med mig själv, sicket kap!