Sidor

onsdag 25 april 2012

Behind the scenes

Efter träning går man (jag!) alltid igenom vad som kunde ha gjorts bättre, vad som kändes snäppet göttigare än senaste försöket, hur man egentligen kopplar bort fladdrande armar, osv. Man ältar nå så fruktansvärt mycket, ofta precis innan John Blund ämnar dyka upp. Det är fint men väldigt krävande. Speciellt när man förväntas pallra sig ur sängen någorlunda tidigt morgonen därpå.

Efter gårdagens träning enades många över hur rolig den var. Mmm. Det börjar bli lite tröttsamt att skriva (och läsa?) det efter vareviga träning, men vad ska en göra, när det är så roligt? Vi freshies fick testa många nya övningar med mycket fokus på samarbete. Även gjordes försök till starter. Att få till en bra springstart är, mig veterligen, betydligt svårare än det ser ut. Det krävs att åkaren litar på att toe-stop:en inte ger upp och rullar iväg mitt i allt. Har invigt mina nya gumballs, den korta varianten, och gillar dem mycket, trots att de hoppade ur gängorna hela två ggr under söndagsrullet (beror nog mer på det mänskliga felandet, än konstruktionen). De toe-stops som tillkommer rookie-paketet, vanligtvis Riedells R3:or, är inget att ha. Många hävdar att gumballs är att föredra:




Men. På tal om allt det roliga. Som Slayla K så vackert och träffande utbrast en gång: jag hoppas att hon förstår vad hon har gjort! och syftade på Drew Barrymore. We all do. Därför. En kort 'hyllning' till Drew:

    

Inga kommentarer: