Sidor

lördag 3 september 2011

You live, you learn

Som nybörjare var allting roller derbyrelaterat nytt för mig, även om vissa saker kändes mer självklara var andra saker var mer oväntade.

Saker jag lärde mig kvickt men som kom lite som en överraskning:
- Svettandet. När jag tränar RD svettas jag överallt i kopiösa mängder. Jag har tränat innan men aldrig svettats såhär mycket. Och när jag skriver överallt men jag överallt.
- The stink. Skydden luktar som f*n efter ett tag. Otippat nog luktar mina handledsskydd absolut värst. Jag vädrar noggrannt alla skydd efter användande (de har en egen hylla t.o.m!) men det hjälper bara till viss del. Har fått tips om vinägersköljningar och tänker ta tag i det snart.
- Fotkramp. Detta verkar dock vara individuellt hur mycket man påverkas men redan från allra första början har jag haft kramp i fötterna. Gör nu lite olika stärkande och stretchande övningar som råder bot på det allra värsta men jag gissar att det är en vanefråga också.


Inga kommentarer: