Sidor

tisdag 13 september 2011

Vuxna derbyrelaterade beslut

Oy vey, jag har varit väldigt vuxen idag och har beslutat mig för att inte stanna över i Malmö i helgen utan åka tillbaka direkt på kvällen. Det svider i själen att missa en efterfest med roller disco men jag har dels inte råd och dels är träningspeppen högre än högst just nu (vill hem till söndagsträning!). Eftersom jag bilar ner med ett par tjejer i laget sparar jag slantar på att inte stanna till söndag och ta tåg hem utan istället åka hem med dem på lördagen och så sparar jag även in på att inte betala inträde/ öl/ falafel etc. Ack så vuxet men sant.

Apropå beslut, jag har dessutom bestämt mig för att sluta projicera min rullosäkerhet på barnen på gården och sluta muttra när de förbaskade 7åringarna svichar förbi på sina pytteinlines. Jag vill gärna tro att detta beslut grundar sig på en vuxen vilja om att vara "the bigger person" och inte alls på att jag börjar känna mig säkrare på rullorna och därmed planerar att svisha förbi dem snarast när tillfälle ges. Ehum. Det "roliga" i detta är att jag åker aldrig hemma för underlaget är uruselt och det är backigt överallt så ungarna hånar mig såklart inte med sitt svishande i och med att de inte vet att jag rullar. It's all in my head. Så...it's not them, it's me. Bah.

Bild från här.

Inga kommentarer: