Sidor

fredag 30 september 2011

Det som inte dödar härdar.

Torsdagsträning igår, och det var lika roligt som alltid.
Det är märkligt, efter varje träning tittar vi på varandra och säger "det här var den jobbigaste träningen ever!", för det blir jobbigare och jobbigare. Men det är gött, muskler som man inte ens visste fanns, värker av smärta och ansträngning. I mitt fall är det låren som skriker. Derby stance är hårt, när man som jag levt trettiotre år rak som en flaggstång.
Våra eminenta tränare filmade oss igår, och sen fick vi kolla på det - och det var ju lite av ett uppvaknande: Gör om, gör rätt. Här rullar man omkring och tror att man böjer på knäna till max, men efter filmbevis så inser man att man att det är en total villfarelse, och att man faktiskt mest ser ut som en mast när man åker. Jag skyller helt enkelt på att jag TROR att jag böjer, eftersom det ser ut så ovanifrån, knäskydden skapar in illusion av böjda ben.
Men som sagt, gör om - gör rätt.
Är skräckslagen inför teorin. Jag har inte pluggat sedan 2006 och skall helt plötsligt läsa, och kunna en sisådär 43 sidor, på engelska. Tjenare. Men det kommer nog att gå bra, hoppas jag.
Nu taggar jag inför söndagsträningen, den är alltid rolig. Tre timmar av svett och garv, det gillas! :)
/Andrea

Inga kommentarer: