Sidor

måndag 19 september 2011

187 Killer Pro Knee Pads

Är beställda och inväntas ivrigt. Fick som sagt nog på träningen igår där dels skydden halkade fyrahundra gånger och gled fram och tillbaka och dels orsakade ett litet men svidande skrapsår (a la varianten man fick på gymnastikgolv i högstadiet där översta hudlagret skrapas av och det svider gott) ovanpå mitt skrapsår från förra veckan. Inte djupa nog för att blöda men bränner som satan.  Har även små söta blåmärken i varierande färgskala runt knäskålen på högra knäet. Enough is enough liksom. Om det är någon kroppsdel jag är nojig med så är det knäna. Har sett hur det kan gå när knäet skadas och personen måste genomlida operation, lång rehabilitering, sjukgymnastik och ändå inte bli återställd. Så allt som gör att jag kan minimera chanserna att skada knäna är ytterst välkomna.

Insåg också att med tanke på att jag flyttar inom tre veckor, har hur mycket skolarbete som helst att ta mig igenom, måste jobba som f*n samt tänker träna en hel del kan jag lika gärna glömma att ha tid över till annat och då kan man ju lika gärna lägga pengar som skulle gått till "annat" på knäskydd. Jag har väldigt höga förväntningar på dem för enligt "internet" ska de vara top notch och bättre än flera andra vanliga märken (som ex TSG) men det återstår att se hur de lever upp till sitt rykte. Att de slår mina för stora Protec skydd känns dock rätt självklart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag ska också börja med roller derby och tycker därför din blogg är skitbra!!!! :D

One Woman Army sa...

Vad kul :) Vilket lag ska du börja åka med?!

Anonym sa...

CCR! konkurrensen inom laget känns tuff ;)

One Woman Army sa...

Ja det kan jag absolut tänka mig men konkurrens kan ju sporra en att göra sitt absolut bästa så det behöver inte vara negativt :)