Sidor

måndag 12 september 2011

Söndagsträning

Gårdagen var inte bara min födelsedag utan också premiär (för undertecknad, inte för laget, i och med att jag inte kunde träna förra veckan pga av malmö) för lagets nya träningsupplägg. Första timman är basicsträning för alla (men som är rookieanpassad) och sedan tränar rookiesarna för sig själva medan de andra tränar mer avancerat och avslutar med scrimmage. En uppdelning är något jag har velat ha sedan första början eftersom jag hela tiden känt att jag inte klarat av alla av lagets övningar just för att jag är såpass färsk men jag måste erkänna att jag nu är lite kluven. Jag vet att jag inte är redo för scrimmage men det ser så attans kul att det är svårt att inte vilja vara med och låta bli att stirra lite avundsjukt på. Min plan är att träna så mycket jag bara kan framöver och trycka in åtminstone ytterligare ett träningspass on skates per vecka utöver lagträningarna. Jag vet teoretiskt sett vilka saker jag måste kunna för att klara minimum skills men fysiskt sett hänger inte kroppen med än men det gör ju det lättare att träna själv när man har faktiska mål att sträva efter.


Gladaste nyheten igår var att laget framöver kommer att få fler platser att träna på vilket innebär att det inte blir en vinter till i en träningslokal helt utan värme. Jag har ju inte fått uppleva det men har fått höra skräckhistorierna och är väl inte alltför sugen på att träna i minusgrader. Och ja, mitt lilla experiment lyckades, att mina utomhushjul fungerar alldeles utmärkt inomhus. Hjulen som kommer med R3orna är dels alldeles för hårda och dels suger de upp dammet i lokalen vilket gör att jag halkar något fruktansvärt i svängarna. Jag hade ju tänkt att köpa nya inomhushjul snarast men i och med att jag om ett par veckor kommer att flytta (!) behövs alla små slantar till det. Jag hade förhoppningar om att utomhushjulen skulle fungera tillfälligt inomhus tills jag har resurser att köpa nya och det gjorde dem verkligen igår, halkade inte en enda gång. Även om jag är newbie så har jag redan fått smak för smala hjul (kryptosarna är smalare än min R3hjul) och gärna den mjukare varianten så de är kick ass men skulle behöva lite hårdare för inomhusbruk egentligen. Men, pengar växer inte på träd and all that.

1 kommentar:

Anna sa...

Grattis i efterskott och grattis till flytten! Så himla kul att läsa om dina framsteg. Tycker att du är übermodig!