Sidor

tisdag 13 september 2011

Fresh meat Andrea

Hej, jag heter Andrea och är rookie i Gothenburg Roller Derby!
Så satt jag där på mitt jobb, våren 2011 och tänkte att jag nog ville hålla på med någon slags aktivitet på min fritid. Jag fotograferar, bildredigerar och håller på med lite hemside/bloggbyggande på min fritid, men kände mig allt som oftast rätt slö och stillasittande skulle man väl milt kunna uttrycka det. Någonstans i mitt bakhuvud flimrade det bilder från filmen Whip it, och jag tänkte att roller derby nog skulle vara min grej. Nu visste jag ju absolut ingenting om sporten, och hade absolut inte den blekaste aning om den ens fanns i Sverige, ännu mindre om den fanns här i Göteborg. Så, efter ett snabbt sök hos vår vän Google hamnade jag på Gothenburg Roller Derbys snygga sida och såg snabbt att det skulle vara en såkallad "try out" i slutet av sommaren. Både våren och sommaren gick, och den 25 augusti klev jag och ett gäng andra try out-brudar in i inlineshallen på Hisingen, fick en timmas genomgång av lite övergripande regler medans vi fick sitta vid sidan av och kolla på ett träningspass. Sen var det våran tur att snöra på oss skatesen, ta på oss skydden och rulla ut på banan för två timmars rullande, ramlande och testandes en del basic övningar.

När jag kom hem från try outen den kvällen, med blåslagna knän och ont i hela kroppen kände jag instinktivt att roller derby är min grej. Aldrig någonsin har jag känt mig så väl emottagen i föreningssammanhang, och sammanhållningen bland tjejerna i föreningen verkar grym, och det verkade så jäkla kul med roller derby, så jag skickade in min medlemsansökan och betalade medlemsavgiften och började jakten på egen utrustning. (tänker att mitt nästa inlägg här på fresh meat-bloggen skall handla om just det - utrustning) Hittills har jag varit med på tre träningar och ett föreningsmöte, och den goa känslan sitter kvar - jag tänker roller derby hela tiden :)
Så, det var en liten inledande presentation av mig - här kommer lite snabbfakta:

Namn: Andrea
Ålder: 33 år
Bor: Majorna/göteborg
Besatthet: Adidas originals
Theme song in my head: Buffalo stance - Neneh Cherry
Åker på: Riedell R3
Antal blåmärken efter tre träningar: Två, varav ett blått knä
Det var allt för nu. Nu ser vi framåt och längtar efter torsdagsträningen...Holla!

Inga kommentarer: