Sidor

torsdag 1 september 2011

Välkommen!

Detta är tänkt att fungera som en personlig blogg som handlar om hur det är att vara en rookie roller derby spelare. Allting som skrivs kommer ingalunda fungera som definitiva sanningar utan bör ses som personliga upplevelser och kommer handla om allt från utrustning, till skador, till träning, till lagupplevelser och till funderingar kring derby som gräsrotsrörelse. Jag är nybörjare i ordets mest defintiva bemärkelse, jag har inte klarat minimum skills, har inget derbynamn än och håller fortfarande på med att lära mig hantera mina rullor. Sedan början av augusti 2011 åker jag med göteborgslaget: Gothenburg Roller derby - The West Coast Bombshells. Planen just nu är att promota roller derby som den fantastiska sport den är och förhoppningvis träffa nya potentiella lagkamrater på vägen!


Inga kommentarer: