Sidor

tisdag 6 september 2011

Derbynamn

Jag har inget. Och det driver mig till galenskap. Hur svårt kan det vara? Med tanke på alla onlinenick och smeknamn man gått igenom de senaste åren. Ärligt liksom. Eller ja, Negative Nancy är och förblir "so me" och har varit mitt go-to-onlinenick de senaste åren sedan en kär vän (haha) döpte mig till det i skolan men olyckligtvis är det redan registrerat. Registret över derbynamn hittar man förresten här. Lyckligvis är K rena namnmaskinen och jag har en liten lista på namn jag skulle kunna tänka mig. Jag har inbillat mig själv att jag till slut kommer komma på ett namn som "känns rätt". Men eh, det har inte inträffat än och jag börjar känna mig otålig (tålamod är inte min starkaste sida.)

Topp tre just nu:
Feministing (1337)
One woman Army (1337)
Lucy Skankwalker (1337)

Feministing gillar jag dels för att jag är feminist (representing!) och dels för att det är en hyllning till en riktigt bra hemsida. One woman Army gillar jag också och det känns lite lagom kaxigt med tanke på min nuvarande skillnivå (eller brist därav?) men det är ju definitivt något att leva upp till. Lucy Skankwalker är bara så himla sött men det finns lite liknande variationer i registret (dock inte jättelika) men palla att börja älska ett namn och sedan få avslag. Jag vet inte. Kanske ingen av dem är "the one"?

Inga kommentarer: