Sidor

onsdag 14 september 2011

Handledskydd: defunking

Av all min utrustning/ skydd, inklusive mina rullor och hjälm, stinker mina handledsskydd mest. Hur detta är möjligt kommer jag aldrig förstå - hur kan jag svettas mer med händerna än fötterna liksom (?!). Jag har fått rådet innan att låta skydden ligga i blött i vinäger och citron. Sagt och gjort, mina handledsskydd spenderade natten i en balja i en blandning av 1/3 vinäger, 2/3 vatten samt ett par skvättar citron. Sedan flyttade de vidare till handfatet för att ligga i blött i sköljmedel en stund, planen var liksom inte att byta ut svettlukt mot vinägerlukt men doften "sommarfräsh" (by Skona skölj) är acceptabel. Resultat inväntas efter tork - är svettlukten försvunnen forever eller återuppstår den vid nästa träning? Stay tuned.

Inga kommentarer: