Sidor

fredag 23 september 2011

Känner att jag lever.

Jajemensann, min kropp har börjat ge sig till känna efter fyra veckor som rookie hos Gothenburg Roller Derby. Och jag trivs med det. Märkligt nog så gillar jag att känna att jag lever.

Igår var det torsdagsträning, och den var minst lika grym som alla andra träningar - bortsett från att mina ljumskar strejkade.
Antar att det har att göra med att jag ibland tappar kontrollen på benen och att de flyger ut i onormala positioner så som Bambi på hal is då och då. I söndags höll jag på att gå ner i spagat ofrivilligt, haha :)

Detta gjorde att jag fick avstå den off skate-scrimmage som avslutade träningspasset igår, för tro det eller ej - ljumskarna smärtar mest när jag inte har skatesen på mig. Märkligt nog.
Mycket tråkigt, hade gärna varit med för det såg så jäkla roligt ut! Men, det lär ju komma fler tillfällen :)

Så, nu taggar jag inför söndagsträningen och badar i Tigerbalsam gram tills dess!

/Andrea

Inga kommentarer: