Sidor

tisdag 19 juni 2012

Workout bars

Blev inspirerad av Rtobeatu vars hemmagjorda "workout bars" dök upp i min fb-feed. Vanligtvis brukar jag köpa GNUbars som är svingoda (och äta efter/ innan träning, som mellanmål, som alternativ när sötsuget kommer, etc) och fullt med nyttiga saker men dels orkar jag inte vänta på en beställning och dels känner jag mig på pyssligt humör (imorgon ska jag göra veganska frukostfibermuffins som är 2die4). Hursom, jag utgick typ från det här receptet. Men hade i både dadlar och russin, mer havregryn, exkluderade kokosoljan eftersom jag glömde köpa och "maple syrup" eftersom jag tycker det smakar vidrigt och hade i lite riven choklad istället för en stor påse chokladbitar samt extra jordnötssmör. Mixade dadlarna innan (små bitar, inte till en smet) och blandade i resten, plattade ut i en form, strödde på lite kokosflingor och in i frysen. Smeten smakade supergott mmm. Detta är alltså svaret på huruvida jag har "typ" bestämt mig för att ta tag i kost och träning inför Malmö. Yes I have. Med "ta tag i" menar jag att sluta äta skit, äta "bättre" mat och röra på mig mer (utöver föreningsträningar). Lagom.







4 kommentarer:

Johanna Lu sa...

Ser jäkligt gott ut. Jag gjorde mina första hemmagjorda bars häromveckan med detta, lite liknande recept. Bytte ut mjölkpulvret till sojamjöl och istället för honung och melass tog jag agavenektar för det hade jag hemma. Och så lite proteinpulver i också. Blev försvinnande goda och väldigt mättande. Kanske lite väl försvinnande goda dock... Lycka till i Malmö!

One Woman Army sa...

Åh de såg också goda ut!

Mmmm. Ja, smakade på mina imorse när jag delade upp de och frös in styckvis, för goda, smask smask :)

Honey sa...

Tips på sjukt, sjukt, SJUKT gott (och nyttigt) mellis:
225g silkestofu
1 banan
3 tsk jordnötssmör
kanel

Mixa ihop, ställ kallt en stund. Det blir 2-3 portioner. Jag kör på 3 och hivar på lite färska bär, gärna blåbär. Det ser dödstråkigt ut, för det blir gärna gråbrunt när det står, men det är gott. Lovar.

One Woman Army sa...

Åh det låter gott! Jag älskar jordnötsmör och kanel. Måste testas, tack :)