Sidor

söndag 3 juni 2012

Lördag

Träningen idag, alltså, jag trodde jag skulle vara helt död, och ja, förvisso var det jobbigt men göttigt men, jag dog inte. Kändes som om jag hade rätt mycket energi ändå. Kan iförsig bero på all vila (har ju bara suttit framför datorn den senaste tiden), kan bero på att skolan är slut (och all stress är finito) eller allt socker (pannkakor) jag tryckte i mig till frukost. Motivationen var skyhög när jag gick hem: mer mer mer NU. Dessutom hade vi många nya fina övningar idag som var både intressanta och utmanande. Min personliga favorit var när vi fick ställa oss i en klump/ ring med ryggarna mot varandra och blunda, då band Fisken ihop oss med ett rep och så skulle vi ta oss till olika ställen, mellan koner och runt hinder. Vi lyckades till och med att rulla ihopknutna. Fantastiskt roligt. Fick även chansen bearbeta mitt "jammertrauma". På vår förra scrimmage jammade jag en gång och fick jamma fulla två minuter utan att ta mig igenom packen en endaste liten gång, jag hölls gött på plats av the mighty ass of Final Cunt Down och blev recyclad ungefär fyrahundra gånger. Jag var helt slut efteråt, så fruktansvärt frusterande. Hursom, idag hade vi en del övningar där alla fick testa på alla positioner, inklusive att agera jammer i olika blockövningar och det kändes bra. Det gick inte bra rent resultatmässigt sett men det kändes bättre efteråt och jag kom igenom ett par gånger. Lite av ångesten släppte definitivt.

Har inget med inlägget att göra men rymdrulla liksom? Oh yes.

Imorgon rullar förresten som nämnt innan GBGRD i Regnbågsparaden, den utgår från Operan (15.00) och fortsätter igenom stan till Liseberg, woho! Be there or be square!


Inga kommentarer: