Sidor

måndag 18 juni 2012

Första vinsten

Boutet i lördags var en riktig nagelbitare, även om GBGRD ledde efter första halvlek, nötte danskorna ner ledningen poäng för poäng i andra halvlek och med ett delvis danskt powerjam som nästsista jam höll alla på att skita på sig. Lyckligtvis åkte deras jammer ut och vi samlade lite poäng och avslutade med ett göteborgskt sista powerjam så poängen slutade 147-140 till GBGRD. De sista tio minutrarna av sista halvlek kändes det som om min hjärna kokade. Jag och Milli improviserade lite fritt med line upsen mot slutet och det kändes osäkert men spännande. Alltså, jag jämförde (i lördags) line upande med att få en lång och utdragen hjärtattack och det kändes verkligen så. Denna gången hade jag tid att titta mer på spelet eftersom jag kollade boxen plus minors, höll Milli uppdaterad samt assistade med line ups när hon behövde hjälp och det var på ett sätt stressigare för man fick se (tydligare) resultatet av bänkbesluten. Det kändes dock bättre än i Hamburg, så man lär sig uppenbarligen, men kändes det mindre stressigt? Hell noes. Nu var det hemmamatch (pressure was on) och alla var så vinnarsugna att man kunde känna blodsmak i munnen. Publiken var förresten helt amazing, vilket drag, vi hade ungefär hälften så många besökare jämfört med förra gången men det märktes inte, varje gång vår jammer kom igenom, och/ eller fick lead vrålades det från läktarna. När visslan gick efter sista jamet hade vi vunnit och det kändes helt sjukt, jag fattade det först inte nästan, så fantastiskt roligt och tjejerna spelade så satans grymt, alla presterade bättre än vad de gjort innan och gav verkligen allt!
Efterfesten var grym (har ett par, tyvärr väldigt mörka, filmer efter en episk dance off), jag stannade till lite efter ett, sedan gick jag hem (tråkigt men ska man jobba dagen efter så).


Sex sista bilderna är av Patrik Blom: www.bildbyran.net.

 Det finns också ett Flickrset av Morgan Borén med finfina bilder från boutet: go go go!


2 kommentarer:

Honey sa...

Åh jösses. Om det skulle råka se ut som om jag finns med på någon film från dance-off:en så tänker jag envist dementera att jag var där :)

One Woman Army sa...

Hahaha pic AND it did happen :)