Sidor

tisdag 5 juni 2012

Tisdagsträning

Jag vet inte riktigt vad som hände men typ halva första delen av träningen gick bara allt åt helvete, det liksom bara kändes konstigt, knepigt, ostadigt och helt off. Intressant när det kan vara sådan stor skillnad mellan träningar, i söndags kändes det mesta bra, idag, helt tvärtom, kändes som om jag inte hade någon aning om vad jag höll på med, vilket eh, syntes. Hursom, när jag skrev att jag bearbetade mitt jammertrauma i söndags så ljög jag uppenbarligen för när vi gjorde en scrimmageövning där fulla 2 minuter skulle köras och jag fick hjälmtrosan i handen vägrade jag först. Men jag fick tydligen inte vägra och fick massor av pepp från Fisken så plötsligt stod man där ändå. Nu är det ju bara en övning men det känns (kändes) fortfarande väldigt seriöst ändå, det här med att allt känns nytt, peppande men skrämmande när man själv är ny. Hursom, det gick helt okej, min blockergrupp var grymma så jag kom förbi ett par gånger under de två minutrarna, inklusive en gång utan att någon hann röra en och jag whippades fram på utsidan av Fraulein. Jag förstår varför folk jammar. Jag fattar. Den där känslan när man kommit igenom, den är rätt sweet. Hursom, kul träning idag, en del pacelines, mycket hits, lagom fys och scrimmageövningar. Efter träningen var det dags för ett möte som fick finfint och jag kom hem för en stund sedan och nu sitter man här med en ispåse på ena låret. Jag ramlade på sidan och lyckades tydligen skrapa upp låret trots heltäckande träningsbyxor och det svullnade upp snabbt, så lite kyla på det. Blir säkert ett finfint blåmärke imorgon.

Btw, bästa fotot idag, har inget med derby att göra men det är så awesome att det får plats på bloggen ändå:


Inga kommentarer: