Sidor

söndag 10 juni 2012

Träning & regelskola

Fick idag lite av en heldag med derby, fint! Det behövs. Ibland, exempelvis när halsen trilskas och en missar en träning eller två, uppstår ett kännbart glapp mellan gångerna.
Även dagens träning hade fokus inställt på minimum-skills-nyttigt. Inte alls särskilt konstigt med tanke på att det börjar dra ihop sig inför MS-test. Hu. Om jag får chansen att göra det denna gång ser jag fram emot den personliga feedbacken, men har inga större förväntningar vad gäller att klara av alla moment. Ännu.

Regelskolan (del 3) efter träningen gick ut på att Dude Law föreläste om allt regelmässigt mellan derbyhimmel och jord. Tio svettiga fresh meats ömsom lyssnade, ömsom smaskade bullar/muffins/kex som Naez T hade bringat träffen till ära. Att äta gott i ett omklädningsrum som luktar svett, vilken grej.

Det kändes att jag har missat del 1 och 2, och överlag var jag lite förvirrad. Men efter avslutat pass fick jag ändå bättre koll och svar på en del frågor som legat och tryckt mot pannbenet. Det är gött att få exempel också, som gör det abstrakta konkret. Att endast nöta högtravande text på engelska (WFTDA) är inte ypperligt. Men alltså, jösses. Det är många bedömningsfrågor för domaren att reda ut, bara sådär. All cred till domarna!

Tänker att jag ändå ska skriva ut WFTDA's regelpapper. Bra att ha. Godnatt-läsningen räddad ba.

Dude "No impact - no penalty" Law


Inga kommentarer: