Sidor

måndag 25 juni 2012

Motivation

Helt ärligt har jag lite motivationsproblem för tillfället. Det beror såklart på trista omständigheter utanför derbyn och jag försöker hålla de borta från banan men hjärnan är inte helt fokuserad ändå. Känns som om jag stampar på samma punkt just nu i träningen. Kanske kräver jag för mycket men jag vill massor och kroppen och fötterna hänger inte på. Att jag drar till Malmö för mitt första bout om tre veckor är väl kanske inte ultimat timaet. Jag vill och hoppas det kommer bli bra och peppen (PEPPEN!!!) men eh, känner mig inte direkt boutredo. Eh ja. Försöker titta på så mycket bouts jag kan iallafall och träningen går framåt, lyckades klämma in ca nio timmar denna veckan. Lite blandad aktivitetesnivå: yoga, plyos/ hopp, styrketräning, föreningsrull och uterull.


Söndagsträningen (gemensam) idag var rätt rolig, mycket fokus på parövningar och blockning. Mindre kul var att Flex ramlade, bröt ett revben och fick en hjärnskakning. Även om jag förstår att det är oundvikligt med skador i derby är det fortfarande lika hemskt varje gång när någon av våra spelare skadar sig på träning. Lyckligtvis gick det ju bra denna gången (efter omständigheterna) och efter lite sjukhusbesök är damen hemma och redo för lite vila.

Inga kommentarer: