Sidor

onsdag 27 juni 2012

Sommarfys

Igår var det dags för mitt första sommarfyspass. Alltså, cirkelträningen from hell ledd av vår ass.coach satt där den skulle. Jag skakade i väl valda delar av kroppen och mådde tyvärr illa ett tag efteråt. Värst var burpeesarna och någon svängvariant där motsatt tå mötte motsatt hand i plankposition, "bäst" (jämförelsevis) var squat jumpsen, utfallen med spark samt "russian twists". Planen var att uterulla till Saltholmen men jag vände om hem under en glasspaus efter en stunds rull tillsammans med några andra av tjejerna. Jag är väldigt förtjust i det här med att rulla ner baklänges för backar men det äter sönder mina gumballs (som nämnt innan) och jag som älskar att gå på toe stopsen märker (tyvärr) en signifikant balansskillnad nu när ena stopen är "skadad", inte bra. Funderar på att införskaffa toestops att bara ha utomhus, frågan är bara vilken sort som "håller" längst, tänker att hårdare toe stops är bra/ bättre? Någon som har tips på märke/ modell?


Btw, jag vet att jag hånade slacklining i ett tidigare inlägg men nu är jag verkligen jättesugen på att testa trots allt. Hm, har hittat ett rätt billigt kit med lina online men ska fundera på det tills imorgon och se om suget går över.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag använder Web utomhus och tycker att det funkar fint. Puss! /Feisty

One Woman Army sa...

Mmmkay, thanks :)

Honey sa...

Jag har också Web ute (och Gumballs inne). Nu har jag inte åkt så mycket ute alls, men de är helt klart hårdare än Gumballsen och verkar ha överlevt mina första försök att hasa baklänges i backar riktigt bra.

F ö, varför ser jag så jävla ängslig ut på nedersta bilden? Fan. Jag vill vara lite mer photogenique.

One Woman Army sa...

Sweet! Websen måste nästan testas.

Jag har iförsig en bild där du skriker också?! ;)

One Woman Army sa...

(fast den är inte utlagd)

Honey sa...

Det är ju för all del en omväxling, men frågan är hur snyggt det är :) Om du vill får du gärna maila den iofs.

(Och så skrev jag under fel namn såg jag. Pinsamt)

One Woman Army sa...

Okej, har den på mobilen, kan smsa den :)

Honey sa...

Gört!