Sidor

tisdag 26 juni 2012

Meet Roaring Totta



Namn: Roaring Totta #138bpm

Bakgrund:
Född å uppvuxen på Västgötaschlätta i Tibro. Flyttade till Skara och gick estetisk linje dans och teater på gymnasiet. Hamnade i Borås och utbildade mej till undersköterska. Gjorde en avstickare till Gbg å läste foto på folkhögskolan i Angered och se´n hamnade jag åter i Borås. Har hållt mej här med omnejd sedan dess avverkat ett antal lägenheter och ett hus men bor nu i lägenhet i Sandared med min norrlänning. Har spelat trummor i två band och har inte helt lagt trumstockarna på hyllan. Jobbar som samordnare i hemtjänsten efter många år inom vården. Förutom roller derbyn försöker jag hinna trumma lite å lyfta skrot med min karl.

Jag hittade till Roller Derby genom:
Domarjävel som var helt frälst och tyckte jag skulle börja fick mej att köpa skejts för att de sedan skulle stå å samla damm hemma hos mej....hade inte tid var ute å spelade med banden å spelade in å repade men så ändrade sig saker och ting folk fick barn å jag flyttade å så var det dags för try-out! :)

Min favoritdel av roller derby är:
Att få känna vindpustarna virvla när man får upp farten och sén blodsmaken i munnen när man åker in i en "vägg" (läs får en tackling av banan). Svettas tillsammans och all uppmuntran å alla härliga byrds!

Planer för framtiden:
Bli snabb å stark å ha ännu mera roligt!!! 

Råd till andra freshies:
Träna träna träna och ha kul!!!

Inga kommentarer: