Sidor

onsdag 20 juni 2012

Uteskate

Jag, Meanfeldt och Domarjävel tog en tur runt Slottsskogen fram och tillbaka. Testade äntligen ordentligt det där med att åka baklänges i en brant backe och bromsa med tåstoppen. Så himla skönt alltså men det åt upp väldigt mycket av min tåstopp, bara på en gång, eller okej, inte jättemycket men kände direkt skillnad när jag gick runt lite med dem efteråt (har gumballs). Sedan käkade vi lite, Domarjävel drog till jobbet medan jag och Meanfeldt hälsade på Evil som jobbade och sedan åkte vi längs hamnen en timma och upptäckte lite nya ytor och småvägar, roligt och svettigt i solskenet, efteråt satt vi en stund vid vattnet. Så skön dag. När det väl är fint väder är Göteborg en sådan himla fin stad.


4 kommentarer:

Linda sa...

Aaah, ett sätt jag inte ens tänkt på att bromsa i nedförsbacke. Kanske ngt R3:ornas original-toestops kan duga till? Dom spelar ju ingen roll om dom slits ner.

One Woman Army sa...

Det är jättesoft i väldigt branta backar :)

Jag har dock inte kvar mina, slängde de nästan direkt efter jag skaffat gumballs, vilket var ungefär två veckor efter jag börjat åka. Jag kunde inte rulla förutom framåt och visste inget om derby men fattade redan då att de trekantiga stopparna sög :)

Linda sa...

Åh, tänk om jag var mer som dig. Jag är en samlare. Kanal fem kommer mest troligt att inom en extremt snar framtid göra ett program om mig. Jag kan inte kasta. Gjorde ett försök i vintras och kastade en TRASIG stavmixer. Tom det sved i min samlarsjäl! Så himla sjuk! Hahaha!

One Woman Army sa...

Haha samlarråtta alltså? Ser fram emot programmet ;)