Sidor

torsdag 22 mars 2012

Utomhusskate


Årets första utomhusskate idag. Eller utomhus och utomhus, utomhus som i ett garage. Slätt och polerat betonggolv, med utomhushjul glider man fram som i en dröm. Åkte förresten utan mitt rumpskydd idag, första gången sedan jag skadade svanskotan. Det blev påtalat att skyddet kanske gör mig lite stelare på banan. Jag vet inte om det är sant, jag är rätt stel nuförtiden ändå (ingen yoga, massor med träningsvärk nonstop) men jag testar gärna. Det var rätt intressant hur skrajsen jag var i början för att ramla. Betong liksom. Ojoj. Men det lossnade. Om jag blev mjukare i kroppen vet jag inget om. Vi rookies nöjesåkte mest idag, gled omkring och snackade om allt möjligt. Försökte tänka på hållningen och arbeta med fötterna. Det är hursomhelt väldigt skönt att kunna åka ute, att vara ute överhuvudtaget utan jacka och allmänt röra på sig. Idag känns det officiellt att det äntligen är vår.

Inga kommentarer: