Sidor

söndag 25 mars 2012

Derbyhelg

I fredags åkte jag, JulieJet och Final Cunt Down till Stockholm för derbykonferens med Skridskoförbundet. Representanter från Sverige ligor var närvande och allting började på lördag förmiddag men vi åkte upp tidigare och bodde hos en av tjejerna i från Sthlmslaget. Hon hade världens mysigaste hus från 30-talet och jag sov i ett litet ombonat krypin. Trots min avighet inför att sova på marknivå (jag har sett för många skräckfilmer) så sov jag helt underbart; mörk och tyst och det kändes som jag låg i ett litet gryt. Lördag träffades alla på ett hotell på Arlanda där vi lyssnade på föreläsningar, diskuterade, frågade, undrade och planerade för framtiden. Otroligt intressant och peppande. Sofia från Skridskoförbundet som hade roddat konferensen var helt grym. Sara från SISU likaså. Fantastiskt helg. Jag kände mig redan helt slut innan vi kom dit så var inte världens piggaste och mest sociala personen i rummet men satt och tänkte vad derby är så himla grymt som är fyllt med så många kompetenta kvinnor från mitt lilla hörn. Vi fick med oss massor med saker angående utbildning, ekonomi, försäkringar, projekt samt nationell organisation. Vi klämde även in promenad och lite korta fysövningar.  "Roligaste på helgen" var förresten veganmaten. Alltså, jag förväntar mig inget bättre av ett hotell som uppenbarligen inte är vana vid att fixa veggo/ veganmat men helt ärligt, äggplanta till varje måltid? Shit liksom. Finns tusen saker att göra förutom aubergine. Gillar inte det. För jag har liksom förätit mig på det. Man får alltid aubergine när något ställe ska fixa veggo som annars inte finns på menyn. Samma med folk som är ovana att laga veggo. Hursom, förutom det mystiska fönstret mellan badrummet och hotellrummet (really liksom?) var allt top notch.

Och ja, att dra fram klockan och behöva åka hem sju (sex då) till Götet imorse för att hinna till träningen var ju intressant. Blev en kvart försenad och hoppar in direkt på 25 varv. Puh. Träningen överlag idag var helt off, oj, vad jag inte var i form, för trött, för seg och allmän bleh. Försökte arbeta på hållningen mestadels. Klarade 25 varv utan problem trots att jag var stel som en pinne och hjullåste med en av freshiesarna och ramlade. Sprintade inte heller så var inte död efter. Måste klara 25 varv i hyggligt tempo så man orkar med allt det andra på MS. Sprintar jag (och inte är ett vrak) vet jag att jag klarar fler varv. Dessutom halkade jag runt som satan idag, hjulen behöver verkligen tvättas, hade inget grepp i kurvorna, no good. Nåja, får väl se det som att man var med på träningen iallafall och att man inte alltid presterar utan har kassa dagar. Sedan skulle jag stannat på scrimmen och NSOat men darrade av sömnbrist och Red Bull (jag dricker aldrig koffein, cola, kaffe eller energidrycker annars så var helt förstörd efter en burk RD men var enda sättet att hålla mig vaken på) och åkte hem och somnade på soffan. Fyra timmar. Medvetslös. Men nu är man back on track igen.

Inga kommentarer: