Sidor

onsdag 28 mars 2012

Right track

Gårdagens träning började med att jag vinglade ut på banan, helt överraskad, tills jag kom ihåg att rullorna hade nya cushions och det märktes. Vande mig fram på slutet på träningen men det var absolut annorlunda att göra crossovers, speciellt eftersom hallen vi åker i på tisdagar är snorhal. Vi gjorde olika skate skills och silly skates och märkte lite skillnad, vissa småsaker, i synnerhet att ta ut svängar blev mycket lättare, kändes överlag som om jag hade mer kontroll över fötterna (samtidigt som det märktes i vissa rörelser i sin tur kändes annorlunda eftersom jag var van vid motsatsen). Annars gjorde vi olika slags pacelines, väggar och lekar. Vi var massor av tjejer på träningen så även när vi gjorde double paceline var den sjukt lång. Tyvärr lyckades jag armbåga Kakan av misstag när jag tog mig igenom en doublepaceline och hon kom upp precis bakom mig igenom paret bakom. Blev tyvärr en liten fläskläpp, så himla trist och onödigt, hädanefter ska mina armar vara fastklistrade efter mina sidor. Annars börjar boutdagen närma sig med stormsteg, måste börja plugga penalties så snart som möjligt (är ju penalty tracker) och komma på något fint som man kan ha på sig som passar in på havstemat. Ta ta.

2 kommentarer:

Kakan sa...

Fläskläpp schmäskläpp. Shit happens, det går snart över! :-)

One Woman Army sa...

Woho :)