Sidor

fredag 9 mars 2012

Fredag

Har spenderat dagen med att angsta över pluggandet och att faktiskt plugga. Lång startsträcka yes yes men kom iallafall igång. Fönstershoppade även nya rullor för länge. Alltså. Vill. Ha. Nu. Tänker att om jag klarar MS nu den 8e april så ska jag överväga att faktiskt handla (även om stackars plånboken kommer gråta blod). Utöver det: har gjort en runda av Roller Derby Workout idag. Den fokuserar inte särskilt mycket på överkroppen så kunde göra utan problem för axeln med lite modifikationer (ex istället för plankan gjorde jag "the boat"). Apropå axeln, käkar antiinflammatoriska och Obi har lovat att visa lite sjukgymnastikövningar i anslutning till träningen på söndag. Det känns bra. Jag tänker ignorera att jag spenderade nio timmar på ett av mina jobb igår med massor av lyft (öm axel men inte jättemycket). Gjorde mig även ovän (halvt om halvt) med en kollega eftersom jag propsade på safety first (dvs bra ställningar och användade av alla hjälpmedel istället för "snabba" men hafsiga lyft). Är tydligen ensam om att tycka att skadeförebyggande är bra. Ugh. Kan inte alls relatera. Jag vill inte jinxa något (ta i trä) men fyller 28 i år och trots snart tio års (extra)jobbande inom vården så mår min kropp och mina leder bra och är hela och fina. Inget är sönder och inget är kroniskt skadat. Jag har lyft som fan på jobbet och fått stryk av utåtagerande brukare vid mer än ett tillfälle, still, är hel (inser förstås nu att jag gå sönder på nästa arbetspass, Murphys law och allt det där). Visst, mitt vänsterknä överansträngs ibland på träningen och nu är axeln lätt inflammerad men thats all. Till skillnad från jämngamla arbetskamrater som klagar på det mesta. Börjar också känna av all off skates träning på jobbet. Lyfter bättre, orkar mer, tar i med benen mer och rent allmänt är piggare och gladare under de mardrömslånga passen. Det enda som är lite tråkigt nu är att det fortfarande är två dagar kvar till söndagsträningen. Åh. Längtar något fruktansvärt efter att börja med utomhusåkning igen så man slipper vänta mellan tisdag och söndag på rullträning. Men ikväll: öl och gott sällskap.

Inga kommentarer: