Sidor

söndag 11 mars 2012

Sweet Sunday

Söndagsträning idag. Kändes relativt bra men hade sådan satans träningsvärk samt var trött i benen att benhinnorna skrek den första kvarten innan det lade sig på en lagom nivå. Lyckades även med konststycket att falla handlöst och drämma ner med båda knäna i golvet. Är öm i det vänstra. Annars var det bra, mycket basic idag: follow the pivot, skate skills, crossovers, balans, stops, fall och hopp/ hinderbana. Känner verkligen att det allra sista av mina tveksamheter och rädsla kring hoppandet har försvunnit (alltså har ju hoppat regelbundet på träningarna men har liksom alltid varit lite effish kring det). Beror dels på att det var dags efter alla månader (!) och på att jag medvetet blandat in hoppövningar i min off skates träning. Insåg ju när jag tränade balans och hopp on skates att jag inte heller var särskilt bra på det off skates så började med grunden och började hoppa och träna balans utan rullor. Och äntligen känner jag att jag klarar av och har kontroll både med balans och hopp. Det kan bli bättre. Tusen gånger bättre. Allting kan alltid förbättras men i nuläget är det där jag ligger i förmågan. Apropå hopp, wow:


Inga kommentarer: