Sidor

tisdag 13 mars 2012

Promenad


Tog första officiella vårpromenaden igår. Även första promenaden i mitt nya "område". Jag flyttade ju till(baka) till Hisingen i vintras så har inte hunnit att spatsera omkring. Dock är jag uppvuxen på Hisingen (dock på en annan del än vad jag bor på nu) så är väl bekant med omgivningarna per se men det var ändå lite speciellt att gå runt idag och inse att detta är ens hood. Efter 8 år ute i ghettot kändes det extra bra (även om jag antar att Djävulsön, för vissa, är mer ghetto än andra). 70 minuter promenad i solskenet med P3dokumentär i lurarna. I gamla hoodet brukade jag promenera i skogen runt en sjö men jag trivs bättre (här) bland betong och asfalt. Insåg också att när gruset väl sopas bort har jag en finfin runda att rulla.

2 kommentarer:

Linda sa...

Finns det människor där? Känns det inte lite... hm... stilla... på bilderna? Det är du vs zombiesarna? ;D

One Woman Army sa...

Hahah jo ja men det var ju mitt på dagen så de flesta satt väl på jobbet :)