Sidor

lördag 10 mars 2012

Pre-träning

Har haft sådant träningsvärk idag. Vet inte om det beror på plyo-passet i torsdags eller RDworkoutpasset igår men aj aj aj. Försökte "bota" det med promenad och stretch men det fungerade inte. Kommer rulla framåt imorgon som en stelopererad gumma. Tänker lägga mig insvept i tigerbalsam och hoppas på det bästa. Imorgon är det söndagsträning (som vanligt) och sedan har MSgruppen scrimmage i hallen som boutet den 31e ska vara i. Tänkte gå och titta. Har egentligen inte tid med tanke på allt plugg jag borde ta tag i men det är ju ändå på gångavstånd och kommer ändå vara för speedad av träningen för att kunna sätta mig ner och koncentrera mig på att läsa kursböcker så drar nog dit. Tävlingslaget inför boutet består ju nu av lite andra medlemmar (än senast) också så ska bli kul att se dem in action. Kommer förresten NSOa på boutet 31e, ska vara penalty tracker. Känns lite nervöst, har ju varit det två gånger innan på scrimmages men det känns betydligt seriösare att vara det på ett bout. Å andra sidan har vi en penalty wrangler denna gången och det hade vi inte på scrimmagematcherna så det känns lite bättre.

Apropå action, bytte hjul inför morgondagen och var tvungen att flytta över ett gäng av mina kullager till ett par andra hjul som en rookie ska låna imorgon. Jag har ju två uppsättningar, ett par där man kan lyfta bort gummiringen och ett par superbilliga som är helt stängda och det var dessa "stängda" som blev lite misshandlade idag. Hursom, i mina super Gs satt kullagren som berget så sambon hjälpte mig att få ut dem och halkar med verktyget och lyckas buckla till stålringen vilket leder till att kullagret inte "rullar" runt alls. Ieeek. Lyckades till slut peta ut bucklan med en kniv men det var fan på håret. Mental note: köp en uppsättning kullager som får bo i super Gsen så jag slipper pilla med det igen. Tänker mig att de satt som berget just för att hjulen egentligen inte har en regelrätt "hub" utan är helt solida i gummi så (den tunnare) plastringen som är i mitten flexar typ inte alls. Om någon känner sig generös så skulle väl en bearing press vara på sin plats och eh...nya rullor. *Host host*...från typ derbytomten? yes?!

Inga kommentarer: