Sidor

onsdag 21 mars 2012

Inspirationsdag

Idag var jag och Final Cuntdown på en "Inspirationsdag" som anordnades för idrottsföreningar i Göteborg med fika och föreläsningar. Kändes väldigt seriöst när vi fick skriva på registreringspapper med befattningarna (ja, de hade en ruta som hette "befattning") "vice ordförande" och "styrelseledamot". Hursom, det var verkligen en salig blandning människor som slöt upp. Första föreläsningen var om positivt ledarskap och attityd. Jag, som tyvärr (nja) är en rätt cynisk person var nog inte den rätta målgruppen, i synnerhet eftersom jag inte heller uppskattade den "skojiga" retoriken men jag erkänner att gömt i all den gröten fanns det en del vettiga poänger om motivation, glädje, pepp och hur man föder och när dessa i en idrottsförening. Vilket är rätt intressant i sig eftersom roller derby just verkar vara en sport som dragit till sig väldigt många människor på kort tid och också människor som aldrig idrottat innan. Vad exakt är tjusningen som får folk att försöka men också att stanna kvar? Jag tycker ju att derby som fenomen är extremt intressant, i synnerhet kulturen i och runtomkring. Andra föreläsningen handlade om Arvsfonden och möjligheterna att söka pengar därifrån (och till vad). Förhoppningvis information som föreningen kan dra nytta av i framtiden.


Är för övrigt väldigt öm från tisdagsträningen. Det var en gemensam träning och första gången freshiesarna fick träna på whips och hits. Grymt roligt! Dels för att man såg hur grymma de är och dels för att man insåg hur långt man själv kommit sedan sina första stapplande steg. Men snart så: två veckor kvar tills MS. Gulp.

Inga kommentarer: