Sidor

torsdag 29 december 2011

Träningsväska

Alltså, det svider att lägga pengar på en väska att bära min utrustning i när man hellre vill lägga de pengarna på utrustningen i sig men har insett att det tyvärr är nödvändigt. Bär mina saker i en ryggsäck nu som är halvsönder, inte min ("låna" från sambon ftw) och är för liten (bär alltså på ryggan samt minst en tygpåse till och då ryms det ändå inte mer än rullor, skydd, vattenflaska, verktyg, tandskydd och hjälm fastspänd utanpå. Inte helt optimalt. Ett torrt ombyte hade varit guld att kunna ha med sig. Att kunna bära hjälmen i väskan hade varit nice, likaså att bära med sig fler hjulpar/ småpryttlar. Gav mig ut under mellandagsrean och försökte hitta en ryggsäck. Mellandagsrean är ett gissel. Människor överallt. Trängsel. Varmt. Svettigt. Vilda blickar och shoppingspåsar i högsta hugg. Och vad lyckades jag sedan hitta (?), jo, inte mycket. Alltså, vem betalar över tusenlappen för en ryggsäck? Jag förstår om man ska vandra eller dylikt men bara för att kånka träningsutrusning? Allvarligt? Hittade bara märkesväskor, som var för dyra, lagom fula och ändå för små för att rymma vad jag vill kunna släpa med mig. Right. Dags för internätet. Hittade några "skatebags" från företag som tillverkar rullor, ska vara "anpassade" men lockar inte egentligen: för små och är ju inte intresserad av rullväskor (som flera var), vill kunna bära på sakerna. Alternativ två: army surplus eller reproversioner av detsamma: min nya bästa vän? Kanske. Ser onekligen rymliga ut och tänker att många olika fack är bra men tänker också att för många fack inuti ryggsäcken kanske inte är optimalt om man vill trycka ner rullor och knäskydd som är larger than life. Hittade sedan massor av ryggor på ebay som dock visade sig kosta en smärre förmögenhet att frakta hem till Sverige. Åh. Meh.

The silverlining: blev tipsad om en galonbag/ ryggsäck som ska finnas på Stadium, tillräckligt stor för utrustningen och hyggligt pris, bara att ge sig ut och jaga igen.

Inga kommentarer: