Sidor

söndag 11 december 2011

Fri åkning

Sju tappra rookies på fri åkningen idag. Vi hade med oss konerna och kunde lägga ut en bana (lite på en höft sådär), stegade upp innermåtten och den blev lite liten först men fick till det ordentligt med ett andra försök. Körde 25 varv två gånger, först som uppvärmning och sedan som allra sist på träningen. Klarade det båda gångerna! Så jäkla gött! Klarade det med liten marginal också. Men eftersom jag hade en väldigt dålig lungdag och var fullpumpad med kortison redan innan träningen körde jag prick 25 både gångerna och gick av banan sedan. Jag kan definitivt klämma ur mig lite till men varje gång efter 15 varv brann lungorna som eld. Blir så himla besviken. Benen orkar defintivt mer. Hursomhelst, skönt att veta att jag kan. Tränade även på slalom/ quick cuts, hits, whips, hopp, crossovers, uthållighet och blockning. Så jäkla kul och även om jag är trött är alla spänningar borta, är avslappnad och det känns som om man fått massa pepp av ens medåkerskor. Det är så himla kul att åka tillsammans. Alla tar ansvar och alla hjälps åt. Teamwork! Så, nu tänker jag proppa i mig massor med mat med gott samvete. Hepp!

Inga kommentarer: