Sidor

onsdag 29 februari 2012

Tisdagsträning

Fantastisk träning igår! Ibland är det skönt att man är rätt få på träningen men vilken maffig känsla när man fyller upp banan, så himla kul med alla som arbetar hårt, rullar, kämpar och skrattar. Det är en väldigt ödmjukande upplevelse att vara freshmeat precis i början, i synnerhet på gemensamma träningar. Jag minns själv hur halvt vettskrämd man var större delen av tiden. Jag hoppas att alla (nya) freshiesar känner sig välkomna och omhändertagna. Hursom, första delen av träningen var gemensam och fokuserad på skills (stops, falls, crossovers, "coke bottles", slalom, fast feet etc) och resten var uppdelat. De nyaste freshiesarna fick göra fys on skates (det såg jobbigt ut) medan vi gamla rookies och veteraner gjorde blockövningar på banan och sedan avslutade vi med två lekar tillsammans. Ramlade såklart på min mörbultade skinka och lyckades även med att halvt skaterapea mig själv genom att böja benet konstigt i ett fall och drämma in hjulen i innanlåret. Finfint ömt blåmärke där nu. Apropå ömma saker, har ju börjat kolla lite på hockey på sistone (i små, små mängder), sambon visade mig ett klipp med en spelare som heter Niklas Kronwall som gett upphov till verbet: "Kronwalled", dvs tacklad utav helvete. Han verkar tackla lite extra derbyinspirerat (eller kanske är derby som tacklar hockeyinspirerat?), han använder sig mycket av rumpan och träffar med kroppen/ axeln i överkroppen/ bröstkorgen på andra spelare (typ a la en "can opener"), sjukt intressant:

2 kommentarer:

Final Cunt Down sa...

Aaaaaaaaah! Det är ju helt fantastiskt! Enda anledningen att kolla på hockey är ju just tacklingarna och här är en hel buffé av det bästa.. Nästan så att man börjar överväga att tycka om någon annan sport än derby också..

One Woman Army sa...

Precis! Har som sagt mot min vilja börjat kolla, pallar sällan en hel match men just tacklingarna och skrillandet är rätt intressant i sig Hahaha en till sport än derby? Går det?! ;)