Sidor

tisdag 21 februari 2012

Tandskydd

Alltså, gjöt om mitt tandskydd idag igen. Första gången gjorde jag om det tolv gånger, idag två gånger extra, ärligt, fjorton gånger? Jag måste vara någon slags tandsskyddsretard. Nu testade jag också att inte trycka åt så mycket (med tunga, läppar) som det är rekommenderat, när det formas inne i munnen, för tydligen "krymper" materialet när det kyls ner. Bet även lite längre fram så kanten kom längre ner (istället för att skära in i tandköttet). Det blev mycket bättre. Mindre tajt (innan hade jag typ behövt tång för att ta ur det ur käften). Känner mig inte helt övertygad än men är väldigt imponerad över hur hållbart skyddet är, att det pallar att bli omformat så många gånger utan problem. Testar ett tag så får vi se. Annars hittade jag ett annat tandskydd som verkar intressant: Brainpad LoPro Female. Har andningshål i mitten, är i mjukt material och är i en mindre storlek. Hm.


Btw: Läste förresten en tråd på flashback om tandskydd skriven av hockeyspelare där de diskuterade tandskydd. De viktigaste poängerna var att: man behöver det "egentligen" inte och det är frivilligt för spelare över 18 i matcher (stämmer verkligen detta?) samt att det ska vara svarta skydd eller inget alls, andra färger är "störiga". Alltså, uppenbarligen the braintrust i svensk hockey. Bekräftade precis alla mina fördomar om hockeyspelare.

Inga kommentarer: