Sidor

söndag 5 februari 2012

Söndagsträning

Gummigolv idag igen. Konstigt nog kändes det ändå helt okej. Kan iförsig bero på övningarna vi gjorde idag: mycket hits och hoppövningar. Hoppa på gummigolv är awesome, greppet gör en grymt stadig och landningar otroligt lätta. Våra tränarna idag var Combat Cupcake och Finat Cunt Down. Var en bra träning. Klarade mig igenom det mesta men bangade efter typ hälften av 25 varv, kändes helt omöjligt att göra crossovers (under en längre tid) med såret på foten. Det gick ändå hyggligt okej resten av träningen, visst, det gjorde ont, men inte omöjligt ont. Har på sistone börjat känna mig mer ostadig även om jag rimligtvis vet (och ser) att jag faktiskt är stadigare på träningen. Eller kanske inte ostadig men okoordinerad. Vissa saker jag tyckt varit lättare innan är svårare och vice versa. Ibland. Börjat fundera på vad som sitter i huvudet och vad som faktiskt är. Har också känt mig omöjligt stel. Måste stretcha mer. Yoga mer. Oh well. Fick sårförband idag av en fellow rookie (som hennes man tagit från jobbet). Sweet vadderade historier med blöt kompresskärna som skyddar såret utan att fastna. De är ganska tjocka så det kändes verkligen som någon lindat in foten i bomull, kan gå i skor utan att känna att något trycker på såret. Är sjukt nöjd. Eftersom jag har en vecka off skates framför mig (pga av jobb på tisdagsträning samt malmöresa) kommer det finnas gott om tid för foten att läka tills nästa on skates träningstillfälle (hur mycket kommer det suga med en vecka utan rull? MYCKET!). Ett av mina handledsskydd gav också upp idag, lossnade lite saker (ehum), tänker försöka laga annars blir det inhandling snarast. Tänker att boutet nästa vecka är ett bra tillfälle att försöka införskaffa det. Eller ebay. Hm.

2 kommentarer:

Kakan sa...

Ibland kan man känna sig sämre när man egentligen blivit bättre. Inte för att man faktiskt är sämre då, utan för att man blivit mer medveten om något. Bara en tanke :-)

One Woman Army sa...

Säkerligen sant! :)