Sidor

onsdag 22 februari 2012

Tisdagsträning

Idag var det fokus på kondition: intervallträning (skate plus styrkeövningar), teknik, crossovers i par/ triss, blockövningar, silly skates och fallstafett. Vi gjorde en övning med en stor pack och en ensam jammer som skulle ta sig igenom. Ramlade i kurvan och landade på höften/ baksidan av ryggen och det brände till som satan. Hasade mig försiktigt av banan och känner hur blöt jag var om rumpan. Mind you, vanligtvis svettas jag mycket över korsryggen/ skinkorna pga av mitt svanskoteskydd men detta kändes mer som "fan i helvete har jag kissat på mig?!". Jag vet ju att om man slår i svanskotan riktigt illa kan det hända och det gjorde ont men torkade av lite med handen och sniffade diskret och konstaterade att nej, bara vanlig rövsvett, så reste mig och joinade in igen. Det är ömt och varmt på ena skinkan/ höften men tror mest det kommer bli en formidabel lårkaka. Kändes väldigt stressande i just det ögonblicket men efter träningen skrattade jag och Ärtan åt det i bilen hem. Himla rolig träning annars idag, börjar känna så smått att jag orkar mer och mer (lite i taget).  Kanske är det placebo, kanske är det den extra off skates träningen, hursom, det känns bra. Och att jag faktiskt inte kissade på mig, känns...well, rätt bra det med höhöhö.

4 kommentarer:

Linda sa...

Hahaha, vad gullig du är! "Sniffade lite diskret". Hihihi! Älska folk som vågar erkänna sånt. <3
Hoppas iaf att du överlevde utan större men. :)

One Woman Army sa...

Hahaha ja sådant har jag inga problem med.

Oh yes, är dock svullen och mörk på ett område på benet/ skinkan idag så det håller på och bygger grunden för att stort och fint blåmärke! :D

Linda sa...

Ooooh, du måste fota och lägga ut på Fejjan. Visst då? Derby kisses! Mjau!

One Woman Army sa...

Haha nja, kanske inte på fejjan men ett lagom anonymt foto kan kanske dyka upp på bloggen höhöhö