Sidor

måndag 27 februari 2012

Post-rookieträning

Så himla kul att vi var så många på banan igen! Älskar peppen man får med nytt folk!

Mindre kul var att hur pinsamt uppenbart det var att jag behöver arbeta mer på mina plogstopp. Något jag blev godkänd på i förra MStestet visserligen men bromssträckan behöver kortas ner och benen måste böjas på mer. Måste  även lära mig att ta i mer med fötterna. Annat som kändes kul var att vi tränade på fall och jag lyckades göra alla fall utan att ta i händerna. Dvs. jag hade orken till det, inte att jag hade perfekt balans i precis varenda fall (vilket jag inte hade). Det kändes inte lika uttröttande som det brukade vara förut när jag ville dö efter well, en pinsamt liten mängd. Tar detta som mer pepp på min offskatesträning. Klarade även 25, 5 varv som sista övning. Höll mig bakom Catten som fick agera farthållare så jag får träna på att hålla ett tempo som gör att jag klarar alla varv utan problem men som inte tröttar ut mig så jäkla mycket att jag inte pallar att göra fall efteråt (tänker då främst inför nästa MStest). Det kändes bra, formen kändes bättre än innan jämförelsevis, kändes som om jag fick bra push med båda benen överlag så är nöjd tjej. Imorgon är första gemensamma träningen och mitt första styrelsemöte. Så himla pepp. Sedan har jag två arbetsintervjuer inbokade (one down), vilket inte har något med derby att göra men som är rätt peppande i sig, humöret är fantastiskt alltså. Och nervöst.

3 kommentarer:

Final Cunt Down sa...

Peppen är enorm! Så himla, himla roligt att se så många hårt arbetande, starka kvinnor! Svettigare och starkare ska vi bli dock.. Ett paintrain på den kanske?

Lycka till på intervjun för bövelen!

Totta sa...

Vill bara säga att som "fresh freshmeat" är det grymt peppande inspirerande å lärorikt att följa bloggen! Fint som snus fortsätt så!!!
Roligt oxå att vi nykomlingar mottages så väl :)
Ses imorn!!!

One Woman Army sa...

Oh yes, såklart, mer paintrain till folket! (ehum) Men ja, så himla roligt hur föreningen växer! Luvs it!

T: Åh tack så mycket, du kanske har lust att skriva här själv? JA :D Såklart! Vore asbra med fler skribenter!