Sidor

lördag 18 februari 2012

Tandskydd!

Efter ett par om och men har jag äntligen träffat E och fått mitt nya tandskydd:

 
Spontant tänker jag: fan, färgen såg finare ut på bild (jag beställde "spring green", fick kräkgrön), och hur sjutton ska detta skydda mina tänder, det verkar så litet och tunt? Mitt gamla från Intersport är tre gånger så stort. Sedan är jag lite smygnervös inför att förstöra det under själva formprocessen samt att tappa bort det. Är ju ändå inne på mitt tredje eller fjärde tandskydd eftersom jag både kört ett i tvättmaskin och tappat bort två. De från intersport är ju iallafall billiga och lätta att få tag på. Men ser fram emot att kunna andas via munnen samt sluta dregla på mig själv under träning (mmm).

4 kommentarer:

Final Cunt Down sa...

Oj..Vad händer om man kör i tvättmaskin? tandskyddsklump?

One Woman Army sa...

Yep! Kör ju träningskläderna i 60 och det skrynklade ihop sig och smälte ihop lite i mitten...Hade kanske kunnat forma om men för 49 kr orkade jag inte det och köpte ett nytt istället.

Honey Blaze sa...

Tanken är väl inte främst att det ska skydda tänderna utan skydda mot hjärnskakning. Men det blir ju svinhårt iaf så jag tror nog att det hjälper bra i båda fallen!

One Woman Army sa...

Sant! De var förvånansvärt hållbara och formbara. Är nöjd!