Sidor

måndag 21 maj 2012

Uterull

Trots tre utmattande timmar träning igår kunde jag inte motstå lite uterull. Fint väder efter massor med regnande, såklart man var tvungen. Jag drog ut med M. M åker inlines, ålderdomliga "aggressive" inlines som han fick av en kompis i sina ungdoms år. Ungefär halvvägs börjar ena hans hjulbas låta konstigt, då visar det sig att hubben har lossnat på en av hans hjul och skaver mot skenorna= konstiga ljud och väldigt, väldigt hög friktion=de var svinvarma och luktade bränt. Vi tog oss hem utan problem och jag började såklart kolla runt online för att hitta några ersättare. Ha! Alltså, att hitta hjul till ett rimligt pris med samma mått var ett jävla företag, lyckades till slut hitta ett par på ebay, men det tog kanske, en halvtimma (?). "Riktiga" aka vanliga inlines har ju större hjul än hans och "riktiga" aggressive inlines har nuförtiden oftast mindre så att försöka hitta ett mellanting som inte kostade skjortan var lite mer komplicerat. Hursom, det roliga i detta är att jag hittade rumphjul, vilket är jättekul eftersom mitt derbysmeknamn är just röven, klart röven ska ha rövhjul (!), tyvärr är de helt fel mått för quads men ändå.


Inga kommentarer: