Sidor

söndag 20 maj 2012

ny hall!

På dagens träning fick vi färsk-köttare gå igenom de flesta moment som skall testas på MS-testet. Väldigt nyttigt och bra, tyckte vi alla. Bra möjlighet att ta reda på vart det så kallade krutet skall läggas framöver. Det ryktas om att en regel-timme är på gång också, hipp hipp!


3 saker att lägga mer fokus på: Quick cuts, T-stop och Hip Hits.
Herregu. Skämsåker nästan när jag försöker mig på dessa moment.. Inte okej.


3 saker som gick rätt bra: Fall-övningar, Shoulder Hits och Stepping.

Som nämnt var det alltså den allra första träningen i inlineshallen för fresh meat-gruppen. Det är alltid lite klurigt det där med vilka hjul en ska välja (svinhårda 95:or som följer med rookie-paketet eller mjuuka 78:or - kanske är dags för hjulshopping?) och dessvärre hade jag legat på latsidan och inte dragit med mig 95:orna till dagens träning. Golvet i inlineshallen var grippy och väldigt dammigt, inte världens bästa kombo med mina hjul. Men, det gick rätt okej, hjulen till trots!

2 kommentarer:

Kakan sa...

Både t-stop och quick cuts kommer gå lättare med lite hårdare hjul :-)

lovelace sa...

Jaa! Fint att höra.