Sidor

söndag 6 maj 2012

Söndagsscrimmage

Idag hade vi först träning och sedan söndagsscrimmage. Fick för första gången utanför träning testa på att jamma. Oj, vad det inte är min grej. Är långsam, slö och non-sneaky (det är ett ord från och med nu). Är helt utan finess. Som tur är, är inte detta särskilt förvånande för undertecknad, men tänker att det är bra att testa generellt sett och framförallt på en träningsmatch. Jag vet inte riktigt än på vad jag är bra på men jag vet definitivt vad som känns bra och jamma känns inte bra. Nu är jag iförsig inte särskilt fantastisk på att blocka heller (to be continued förhoppningsvis!) men jag känner mig mer hemma i det. Utifrån den lilla erfarenhet jag har känner jag mig iallafall mer hemma bak i packen än fram men vi får se vad som kommer bli "min" position i framtiden, jag har spelat på tok för lite för känna mig säker på någon av blockerpositionerna. Mitt olyckskorpande fortsätter förresten; fick en hjälm i ansiktet på näsan (diagnos: öm men inte så mycket mer), tacklar någon (?) under scrimmet och ramlar antingen på armen eller vrider till axeln och landar på den och lyckas med att köra in näven i ansiktet och dra till axeln, aj, gick av banan, lite is på, känns typ okej nu (diagnos: jävligt öm på baksidan av axelleden och gör ont när jag lyfter armen uppåt-utåt men känns överlag okej). Tänker att lite vila plus lite Voltaren så löser det nog sig. Olyckligtvis är det den axeln jag nyligen har haft en inflammation i och försökt börja bygga upp lite styrka i igen. Men Murphys lag och allt det där.

Efteråt hade laget strategimöte inför Hamburg och Mad Fish som är Sveriges koordinator inför MalmöCupen genomförde också lottningen till det laget som kommer representera Sverige (lottningen filmades inför vittnen). Men tänker att det inte bör diskuteras på bloggen innan alla involverade fått besked och resultatet är officiellt.

Rookieträningsvideo: Katt och råtta?!


Ps. Ja det är jag som flåsar som en skadeskjuten hund i bakgrunden, åh pervoflåset deluxe, åh the shame, var nära att skita i att lägga upp videon men tänker att det är lika bra att "own up to it". Alltså, mina lungor och pollensäsongen är väl inte bästa vänner. So there. Ds.

Inga kommentarer: