Sidor

söndag 20 maj 2012

Inlineshallen

Idag var första träningen i inlineshallen för mig sedan bootcampet i dec 2011. Detta är dock hallen jag tog mina första stapplande rullsteg i och spenderade mer än hälften av min rookietid i så det var lite nostalgiskt. Vi har dock inte direkt kommit överens innan, jag har alltid tyckt att golvet varit för halt och hallen för smutsig. Men idag kände jag mig lite mer "derbymogen" eftersom jag som allmänt är sjukt förtjust i mjuka hjul körde ut på sportscourtgolvet i mina Atom Super Gs 91A och tyckte det var trögt. Hur jag som rookie lyckades köra både med utehjul (78A) och Poisons Venom (84A) där I will never know. Farten man fick upp också, med betydligt mindre ansträngning, åh, underbart. Super Gs gjorde mig sjukt stadigt i kurvorna och rullade rätt fint även om jag absolut kan tänka mig köra med ännu hårdare. Jag är därmed helt omvänd, jag älskar sports court. Mindre kul var att undersidan på ena trampdynan och stortån är lite smått skinnflådda, dock tejpade jag foten i mitten av träningen så det är ändå helt okej.

Idag hade träningen temat Minimum Skills - and beyond, för oss i avancerade gruppen, så ovanpå de vanliga momenten hade Fisken tryckt in lite extra: ex stoppen kompletterades med turn around toe stop, 25 varv körde vi fem varv, stanna, fem armhävningar, repetera, pacelinesen var lite mer varierande än vanlig weaving, hoppen högre och fler, baklängesåkning etc. Faster, harder, Scooter, ja, lite så. Något jag dock inte alls hade tänkt på (eller snarare glömt) var hur varm Inlineshallen blir; bastuvarm på sommaren och iskall på vintern, hade på tok för mycket kläder och svettades som sjutton. Mot slutet var jag så trött att jag ville krypa ihop i en blöt, svettig hög och sova en stund, allra helst i ett kylrum någonstans. Men det var en kul träning fylld med massor av nyttigt, när allting är uppdelat så blir det så enkelt att se vad man behöver arbeta på. Vilket som vanligt är: mycket.


Från Bootcampet i dec hehe?

Fina rookies i paceline!




3 kommentarer:

Linda sa...

Höhö! Slaktarna lämnar sitt avtryck lite överallt, verkar det som. Är det inte käkar ur led i Malmö så är det klistermärken. ;)

One Woman Army sa...

Haha en käke ur led? Huh? :)

Linda sa...

Hahaha, jag vet inte riktigt vad som hände där. Jag satt ju på ett plan till Thailand då. Jag hörde det på den tramsigaste radiointervju jag någonsin hört. Förmodligen lär det ju ha varit av misstag iaf. Vi må vara buffliga, men vi spelar inte medvetet fult. ;)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2576&artikel=5032960