Sidor

torsdag 17 januari 2013

Torsdagsträning

Eftersom jag satt nio timmar igår och tatuerade mig höll jag i träningen idag. Vilket, alltså, kan vara det värsta jag varit med om. Nio freaking timmar. Faktiskt tatueringstid då, i studion var jag nog runt kanske 11 timmar? Inkl matpauser och rent allmäna pauser och roddande med utrustning. Sleeven är såklart värt, men ändå. Längtar efter att den ska bli klar. Ibland tänker jag att jag är knäpp som gör en derbytatuering och sedan tänker jag att oavsett hur länge jag och kroppen kommer orka spela kommer derbyn alltid vara ett minne för livet.


Torsdagsträningen annars var mycket fokus på minimum skills eftersom flera av våra rookies gör testet nu till helgen (håller tummarna för alla tjejer!). Fysen fokuserade på styrka i parövningar och mycket core.


 Sedan hade domarna lite genomgångar med pack definitions och lite "call"-träning för de under gemensamma träningen när vi gjorde big pack. Slutligen så avslutade avancerade gruppen idag med scrimscenarios med en full domartrupp på plats, så himla fint även om det blev många armhävningar idag (varje gång man får en major är det tio armhävningar). Fan vad fit(ta) vi kommer bli! Innan har vi ju inte haft jättemånga domare i föreningen under just träningar och nu när det är så många på plats känns det så himla lyxigt och fint! Zebras ftw!


Inga kommentarer: