Sidor

söndag 27 januari 2013

Bootcamphelg

Nu i helgen har GBGRD haft bootcamp. Vi har haft två externa tränare: en tränare från ett MMAgym som kickade våra stjärtar med fantastisk fys och en ex-hockeyspelare som höll i teknikpass. Dessutom har vi haft "vanlig" träning, scrimmat och pratat strategi och regler. Idag mådde jag illa större delen av dagen och kunde tyvärr inte delta i dagens scrim. Stor, stor besvikelse men jag och Miss Double Nature benchade varsitt lag (något som var fantastiskt roligt) och vita laget vann (we kicked ass!). En del av våra tjejer körde sitt allra första scrim idag och de var jätteduktiga. Själv stupade jag på soffan hemma efteråt och dog. Jag har sagt det fyrahundra gånger den senaste tiden: men fan dags att ta det lite lugnare för annars kommer jag bränna ut mig själv. Måste börja äta ordentligt och sluta stressa. Mer recap över bootcampet kommer framöver, först ska jag falla i koma en natt till. Men slutligen: fysen med MMAtränaren var väldigt mycket baserad på att använda sin kroppsvikt: pullups, andras kroppsvikt: gå/ springa med folk på ryggen, squats på ryggen, släpa folk och balans/ agility: försöka dra omkull varandra fot mot fot, knä/axel taps med snabba fötter etc etc. Berättade detta för M när jag kom hem och han kontrade med att skicka nedanstående klipp. Det är helt fucking batshitcrazy. Yeah.



4 kommentarer:

McBastard sa...

Hmm...

Final Cunt Down sa...

Hej, torsdagsfys!

Anonym sa...

Hej! mina nybörjarskates kommer med hjul i hårdhet 90 A, funderar på att köpa till ett par Nuke som är i 78 A. Vilka hjul behöver man och på vilka underlag? Tips uppskattas mycket! Tack för en superbra blogg! :)

One Woman Army sa...

Hej Anonym!
Det beror helt och hållet på underlag, åkarstil och vikt etc etc. Vad åker du på för golv? :)