Sidor

fredag 18 januari 2013

Im back!

Igår var min första träning på nästan två månader och idag mår jag som jag förtjänar, alltså nåååååågot mör och öm i min arma derby-kropp. One Woman Army var nytatuerad och höll därför i träningen för oss, och det gjorde hon galant! Därefter körde Cecilia slut på oss i ett avslutande fys-pass offskate. Det gjorde gott, (trots att det flera gånger kändes som att jag både skulle spy och falla i bitar) men damn it vad ont jag har idag!
Jag måste erkänna att min pepp till en början inte låg på topp efter julens svullande, brist på träning från min sida, ryggproblem och den kalla lokalen vi fresh meats tränar i just nu. Men jag pälsade på mig ordentligt med kläder och så fort jag kom dit, fick på mig utrustningen och var tillbaka ute på banan bland alla de andra grymma brudarna så kom all tidigare pepp tillbaka. Under mitt lilla uppehåll har jag dessutom hunnit skaffa en del ny, efterlängtad, utrustning som gynnade det hela ännu mer!

Här kommer en liten topplista på materiella ting som just nu underlättar mitt derbyliv avsevärt:

1.


Ny sportis med reglering både fram och bak!
Ger det bästa stödet jag någonsin hittat bland sportBH:ar, och absorberar dessutom svett bra. Är av märket Shock Absorber och kostade från början 700kr/st men eftersom jag hittade dem för 200kr/st så slog jag till på 2st direkt! Det blev en grå och en lila
2.


Nya, dock begagnade, hjul! (Tack Voi Vuttu!)
Denna gång blev det Stingers och det kändes riktigt bra att köra med dem på det greppiga golvet. Mycket lättare att bromsa med än att bara köra med poisons. Så nu kör jag 4st Atom Poisons + 4st Stingers, och det fungerar finfint
3.


Post-träning-smoothies!
Jag hade nästan glömt vad gott det är, att nyduschad efter träning slänga sig på soffan med en smarrig smoothie bombarderad med protein, antioxidanter, kalcium och nyttigheter. Igår blev det en klassiker med avocado, jordnötssmör, havregryn, sojamjölk, proteinpulver, jordgubbar och fröer.






Bubblare:

Min nya träningsväska/ryggsäck av märket Gravis!
Jag fyndade även den till billigt pris, och det är sååå skönt för hela kroppen att slippa släpa runt på den gamla Adidas-sportbagen!


Tack för mig! /Cherryfuck #Ak47

Inga kommentarer: