Sidor

fredag 11 januari 2013

Kondition is the name of the game

Torsdagsträningen igår började som vanligt med fys för avancerade gruppen, trappspring och sedan offskate intervallpass from hell (lite mindre hell än förra veckan dock) och sedan gemensam timma med fokus på pack, skills och kondition (mer intervaller) och slutligen en timma för avancerade gruppen på egen hand med fokus på block- och jamövningar. Puh, svetten lackade igår. Lagom fram tills kanske halva avancerade träningen när jag jamade i en övning och jag vet inte riktigt vad som hände men plötsligt låg jag på golvet och halvvägs ner hade jag vridit foten inåt i fallet. Thank god för att jag ramlade snett, dvs. inte med all kroppsvikt rakt fram på ankeln, fan vet vad som hade hänt då. Hursom, lyckligtvis är en av våra rookies, Autobahn, sjuksköterska som lindade ankeln hårt och fort som fan och isade ovanpå. Sedan spenderade jag så lång tid jag kunde med ankeln i högläge (rastlös anyone?). Tack vare fina Autobahn är ankeln idag minimalt svullen, jag kan gå på den och foten gör bara ont när jag vrider den utåt. Det bådar gott. Det här med skador har jag varken tid eller lust med (fast vem har det egentligen?). Blir väl att plocka fram balansplattan lite mer frekvent framöver. Jag vet inte om det är för att det är början på året (nystart) men träningsmotivationen är skyhög!

2 kommentarer:

Final Cunt Down sa...

Hoppas verkligen att foten blir bättre! (och balansbräda skulle väl inte skada för även ovrickade fötter antar jag.. *dåligt ankel-samvete). Älskar förövrigt att vi har "fys på torsdagar, som alltid"! Nya, grymma rutiner, here we come!

One Woman Army sa...

Pepp nytt för 2013 :D