Sidor

måndag 7 januari 2013

Söndagsträning

Igår höll jag i en söndagsträning tillsammans med min gamla fadder: Miss Double Nature. Det kändes lite som om cirkeln var sluten och hon påminde mig om en del roliga saker från min rookietid. Det ger en perspektiv när man tror att man inte utvecklas. Man borde ju egentligen inte alls jämföra sig med andra utan bara med tidigare egna prestationer. Hursom, det var kul att hålla i en träning! Man ser väldigt mycket mer än när man själv deltar, ser tydligare hur folk gör saker och framförallt de där små glimtarna av perfektion när man inser någons framtida potential. Det var väldigt nervöst, fint och lärorikt. Och folk var så duktiga!

Olyckligtvis lyckades jag med att ramla när jag stod still, sådär handlöst igen, på ryggen/ svansen såklart. Jag ställde mig rakt upp och bah nejmen det är lugnt och det kändes lugnt tills jag kommit hem och slappnat av. Svansen gjorde ont men det som kändes mest oroväckande var att jag fick en väldigt stark huvudvärk och fick svårt att koncentrera mig på datorskärmen och plötsligt ville jag släcka alla smålampor pga av de var "för starka" och kände mig kanontrött. Huvudet fick sig nog en rejäl smäll misstänker jag. Så nu sitter jag här hemma idag från jobbet, fortfarande huvudvärk, ond nacke/ svans och lite lättare att sitta framför datorn men inte alls som vanligt (har blivit ombedd av sambon att ransonera datortiden idag men eh, jag är enveten men okej, ska försöka). Ska nog spendera större delen av dagen med att sova så huvudet får vila på riktigt. Och kör på en bild på Tard, har egentligen inte med derby att göra men eh, katter är bra (?!!!).


Inga kommentarer: