Sidor

lördag 27 oktober 2012

Warpaint - inspo

Imorgon boutar GBGRD och jag sitter här med svullen hals och flödande bitterhet. Det blir inget NSOande för mig imorgon, om jag har "tur" orkar jag släpa mig dit som publik. Jag "missar" alltså sista chansen att penalty tracka innan de nya reglerna, känns både tråkigt och inte. Det är en rövjobbig position men den känns lite som "min" position. Jag gick direkt från att ha NSOat som Inside Whiteboard till PT och kände mig hemma som det från allra första början. Att det inkluderar att skrika massor på/ till folk är bara ett plus i kanten.

Men, poängen med det här inlägget var inte att ranta om det, utan om boutsmink! Jag bestämde mig rätt tidigt för vad jag tyckte skulle vara "min sminkning", vilket är (var) en blandning mellan Demanda Riot och The Woman.  Jag älskar gore, skräckfilm och att klä ut mig överhuvudtaget. Men det blev aldrig av. På Malmöfestivalen var jag upptagen med att försöka att inte nervöskräkas, på scrimmet i Västerås målade folk glatt sig och jag var mer upptagen med att testa golvet/ skruva hjul och tusen andra "viktigare" saker. Now, jag tycker sminkandet, olika teman och roliga boutfits är jättecharmigt i derbyn! Jag är mest förvånad över att jag inte tagit till mig den delen ordentligt. Kanske beror det på att jag nästintill inte boutat och bara scrimmat ett par få gånger utanför egna ligan eller för att jag egentligen är en bekväm jävel innerst inne (?). Hursom, det finns massor med finfina inspirerande bilder online och till och med en FBsida: "Rollergirls who wear face paint".




Inga kommentarer: