Sidor

tisdag 16 oktober 2012

Tisdagsträning

Är det okej att hata sina nya skates? Som jag har längtat och längtat och nu när de är här är det inget kul längre. Jag visste väl att en 45gradig plate skulle behöva lite inåkning men att jag skulle hata mina nya Gumballs? De kändes halkiga, bulliga, runda på fel ställen och bara väldigt konstiga, åh jag saknar mina platta och slitna tåstoppar. I början av träningen kunde jag inte styra överhuvudtaget, i slutet av träningen kändes truckarna för hårda och jag kunde inte ens åka slalom - alltså. Det är klart det inte är omöjligt per se (utrustning vs. skills är en helt annan diskussion) men min kropp, mina fötter och rullorna är verkligen inte kompisar, alls. En del av purkenheten kan vara kopplat till att jag åker till Västerås och ska scrimma på lördag och sedan hem till GBG och scrimma på söndag. I rullor jag har tvivelaktig kontroll i? Låter freaking fantastiskt.
Jag lyckades dock tejpa fötterna såpass noga att jag inte har några skavsår och åkte i blöta strumpor också, vet ej hur bra det hjälpte med formning men det skadade iallafall inte. Det var väl skönt att åka med rullor som passade bra på fötterna istället för för stora där fötterna flöt omkring i. Jomenvisst. Men de känns konstiga, låter konstigt och är liksom inte "mina" ännu. I-landsproblem? Alltså, ni anar inte. 


Inga kommentarer: